Trudno wyobrazić sobie prowadzenie działalności w obecnych czasach bez choćby prostej strony internetowej. To nasza wizytówka w sieci jak i potwierdzenie wiarygodności.
Kiedy jednak potrzebujemy szybkiej odpowiedzi to w większości przypadków sięgamy po telefon komórkowy. Wtedy potrzebna nam będzie wersja mobilna naszej strony internetowej.
Jakie znaczenie ma wersja mobilna strony?
Zmiany w indeksacji Google
Od marca 2021 wyszukiwarka Google będzie indeksowała stronę pod kątem dostosowania do urządzeń mobilnych. W praktyce oznacza to, że strony nieposiadające wersji mobilnej, będą gorzej pozycjonowane w wynikach wyszukiwania. Jeżeli posiadasz już wersję mobilną naszej strony internetowej to warto ją również dopracować pod względem jakościowym. Ten aspekt także będzie oceniany przez Roboty Google.
Zwiększony ruch na stronie
Każdy użytkownik z urządzenia mobilnego to potencjalny klient. Odwiedziny z urządzeń mobilnych mogą świadczyć o dużej potrzebie i konieczności szybkiej realizacji tej potrzeby. Zdarza się, że strona wgrywa się zbyt długo lub na stronie panuje nieład i brak spójności. Takie warunki mogą sprzyjać irytacji i utracie potencjalnego klienta bezpowrotnie.
Zwiększona konwersja
Jednym z kluczowych zadań mobilnej strony internetowej jest zwiększenie konwersji, czyli zachęcenie użytkownika do działania. Wersja mobilna sprzyja konwersji i użytkownik dosłownie jednym kliknięciem w numer może połączyć się z nami telefonicznie lub jednym kliknięciem w adres e-mail od razu zostanie przeniesiony do formularza kontaktowego lub poczty elektronicznej.
Budowanie lojalności
Dobrze zbudowana strona internetowa, zaopatrzona w ciekawe, angażujące treści i aktualizowane na bieżąco prowadzi do budowania lojalności wśród użytkowników. Strona mobilna zwiększy prawdopodobieństwo, że użytkownik w wolnej chwili sięgnie po telefon i przejrzy treści na naszej stronie.
Zakupy online a wersja mobilna
Wraz z postępem cywilizacyjnym i zmianami technologicznymi istnieje w społeczeństwie potrzeba ciągłego bycia online. To sprawia, że przy pomocy urządzeń mobilnych, załatwiamy coraz więcej spraw życia codziennego – robimy zakupy, płacimy rachunki, umawiamy wizyty do lekarza czy załatwiamy sprawy urzędowe. Ważne jest więc aby strona internetowa czy sklep internetowy były w pełni dostosowane do urządzeń mobilnych i zaspokoiły potrzeby wszystkich użytkowników online.
Przekierowanie z mediów społecznościowych
Firmy często prowadzą aktywne działania w mediach społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram. W takim przypadku wersja mobilna strony internetowej jest wręcz koniecznością. Brak takiego rozwiązania sprawi, że przekierowanie z mediów społecznościowych na stronę niedostosowaną do urządzeń mobilnych mija się z celem. Wszystkie materiały pochodzące ze strony internetowej i udostępniane w mediach społecznościowych będą prezentować się niewłaściwie.
Czym jest responsywność witryny?
Budowanie responsywnych stron interntowych polega na tworzeniu takich serwisów, które wyglądają dobrze na wszystkich urządzeniach. Responsywny projekt www automatycznie dostosuje się do różnych rozmiarów ekranu urządzenia, na którym wyświetlana jest witryna. Wszystkie treści będą czytelne, a wszystkie funkcjonalności dostępne dla użytkownika niezależnie od wielkości urządzenia, z którego on korzysta.
Jak możemy pomóc Twojej firmie?
Bez względu na to, czy dopiero będziesz tworzył swoją witrynę od podstaw, czy masz już postawioną witrynę od lat, warto przeanalizować aktualną responsywność witryny. Jeżeli strona jest dość leciwa i dawno nieaktualizowana, to czasami łatwiej jest postawić ją od nowa, projektując ją przyjazną dla urządzeń mobilnych. Skontaktuj się z nami, a dogłębnie przeanalizujemy Twoją witrynę i przedstawimy projekt optymalizacji pod kątem mobilności.