Organizacje niosące pomoc innym, niekiedy same potrzebują wsparcia w prowadzonych przez siebie działaniach

Dzięki wsparciu ze strony Google, działalności Non-Profit otrzymują bezpłatnie narzędzia, aplikacje i usługi

Google dla organizacji Non-Profit

Ogólnie rzecz biorąc, Google dla organizacji Non-Profit, to darmowy program wsparcia dla NGO prosto od Google. Bez żadnych kosztów Google udostępnia swoje narzędzia, aplikacje i usługi premium, które dla NGO mogą być zbyt drogie. Te narzędzia mogą przyczynić się do zwiększenia skuteczności działania i szerszej kampanii informacyjnej dotyczącej realizowanych inicjatyw. Warunkiem jest jednak zakwalifikowanie się organizacji do udziału w programie. W Polsce działania na rzecz Google dla organizacji Non-Profit prowadzi Fundacja TechSoup, a w celu weryfikacji statusu prawnego organizacji, konieczna jest rejestracja w systemie Fundacji TechSoup.

Źródło: google.com

Funkcje w ramach programu

Poniżej przedstawiamy podział każdego z produktów objętych programem Google dla Organizacji Non-Profit. Każdy element jest pożyteczny na swój sposób, więc warto ocenić indywidualnie, które narzędzie jest najbardziej odpowiednie dla danej organizacji. 

  •  G Suite pakiet Basic – Pakiet zawiera najbardziej przydatne aplikacje biurowe jak Gmail, Kalendarz, Google+, Hangouts, Dokumenty, Arkusze, Prezentacje czy Dysk o pojemności 30GB.
  • Google Ad Grants – Uczestnicy programu mogą reklamować witrynę organizacji w wyszukiwarce Google z comiesięcznym budżetem 10 000 USD.
  • You Tube – YouTube Giving ułatwia zbieranie funduszy i motywowanie darczyńców, YouTube Space umożliwia nagrywanie i edytowanie filmów.
  • Google Earth i Google Maps – tworzenie map do publikacji na stronie, wizualizacja geograficzna obszaru działania organizacji. 

G Suite

Źródło: google.com

Aplikacje G Suite (poprzednio Google Apps for Work), to działający w chmurze pakiet wszystkich narzędzi potrzebnych do wydajnej pracy, zgromadzony w jednym miejscu. Działa bez problemu zarówno na komputerze jak i telefonie czy tablecie. Jest to najbardziej użyteczna aplikacja w Google dla organizacji Non-Profit, ponieważ każda organizacja NGO korzysta z poczty e-mail, dokumentów czy arkuszy kalkulacyjnych.
Najważniejsze korzyści związane z pakietem Basic G Suite:

• Nieograniczone ilości kont Gmail, które kończą się na @twojadomena.com, vs @ gmail.com;
• Kontakt z zespołem dzięki aplikacji Hangouts;
• Wszystko, co potrzebne do realizacji projektów: kalendarz, Dysk Google, dokumenty, arkusze, prezentacje;
• 30 GB miejsca na Dysku online i hosting poczty e-mail;
• Wsparcie 24/7 przez telefon, czat i e-mail;
• Dostęp administratora do wszystkich kont Twojej organizacji;

Oszczędność dla organizacji NGO w ramach pakietu Basic to około 5$ miesięcznie. Taki jest koszt pakietu Basic wg cennika Google. Nie jest to duży koszt jednak w przypadku organizacji Non-Profit warto przeznaczyć te pieniądze na bardziej szczytny cel.

Google Ad Grants

Biorąc pod uwagę całość oferowanego przez Google wsparcia, Google Ad Grants jest najpotężniejszym narzędziem w programie Google dla organizacji Non-Profit. Przede wszystkim Google dosłownie daje organizacjom 10 000 USD miesięcznie na działania promocyjne w wyszukiwarce za pośrednictwem Cost-Per-Click (CPC). Są to reklamy tekstowe, które widoczne są na górze lub na dole w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki google.com.

Ponadto, największą zaletą udziału w tym programie jest promowanie witryny organizacji NGO oraz przyciąganie potencjalnych darczyńców właśnie poprzez reklamy wyświetlające się na dobrze dobrane frazy kluczowe. Dobrze wykorzystany program Google Ad Grants pomoże organizacji w promowaniu najbliższych wydarzeń, zdobywaniu nowych subskrybentów, przyciąganiu wspomnianych już darczyńców lub po prostu rozpowszechnianiu informacji o sprawie, w jakiej działa organizacja.

10 000 USD, w zależności od kosztu wybranych fraz kluczowych, to nawet do kilkunastu tysięcy nowych wejść na witrynę organizacji. Możliwości doboru fraz i promowania treści są praktycznie nieograniczone. Wszystko zależy od celu jaki dana organizacja chce osiągnąć w konkretnym okresie czasu.

You Tube dla organizacji Non-Profit

Opowiadanie historii o organizacjach Non-Profit jest ważne, aby zaangażować darczyńców i przekazać im misję i cel naszej organizacji. YouTube to kolejne z ważnych narzędzi od Google dla NGO. Zbudowanie angażujących filmów dla każdego projektu, łączy darczyńcę z projektem i nakłania do przekazania darowizny. Zaletą filmów jest przekazanie wielu informacji w stosunkowo niewielkim czasie. Dzięki YouTube organizacja może dotrzeć do odbiorców na całym świecie.

Korzyści YouTube dla organizacji Non-Profit:

  • Funkcja YouTube Giving ułatwiająca zbieranie funduszy i motywowanie darczyńców. YouTube pokrywa wszystkie koszty transakcyjne, dzięki czemu cała zebrana kwota trafia do odpowiedniej organizacji Non-Profit;
  • Karty z linkami do dowolnej lokalizacji. Możliwość skierowania widzów do zewnętrznych stron docelowych, na których znajdują się szczegółowe informacje o danej kampanii;
  • Możliwość skorzystania z YouTube Space dla organizacji Non-Profit posiadających ponad 1000 subskrybentów. To studia na całym świecie, których zasoby można wykorzystać do nagrywania lub edytowania filmów.
  • Dostęp do akademii twórców, zawierających lekcje dostosowane do potrzeb organizacji Non-Profit.

    Google Earth i Google Maps

    To zdecydowanie najmniej przydatne narzędzie spośród wszystkich wymienionych powyżej. Ma jednak swoje plusy. Dzięki tej aplikacji, w większości duże organizacje Non-Profit, mają możliwość tworzenia własnych map z wizualizacjami danych, aby pokazać obszar działania. Wszystko tworzy się przy pomocy Google Maps Platform. Może to służyć do śledzenia efektów działań organizacji i udostępniania wyników w postaci atrakcyjnych wizualizacji. Dzięki funkcji podziękowań w Google Maps Platform istnieje możliwość stworzenia mapy, na której darczyńcy mają możliwość sprawdzenia, jakie efekty przynoszą ich darowizny.