Wysokiej jakości, interesujące i trafne treści znacznie przyczyniają się do sukcesu firm w Internecie.
W content marketingu jakość oferowanych treści decyduje o poziomie Twojego sukcesu. Podpowiemy na co warto zwrócić uwagę.
Czym jest content marketing
Content marketing to ogólnie mówiąc strategia marketingowa oparta na budowaniu treści. Mówiąc o strategii nie są to jednak treści przypadkowe. W celu przyciągnięcia i utrzymania jasno określonej grupy odbiorców, treści muszą być spójne i odpowiednio skonstruowane. Rodzaj udostępnianych treści jest ściśle związany z tym, co sprzedajesz. Dzięki odpowiednio dobranej strategii związanej z marketingiem treści kształcisz swoich odbiorców, aby mogli Cię lepiej poznać, polubić i zaufać na tyle, aby robić z Tobą interesy.
Istnieje tyle rodzajów marketingu treści ile mamy rodzajów treści. Możemy jednak wyróżnić najważniejsze z nich:
- Artykuły na stronie internetowej
- Artykuły na blogu
- E-mail marketing
- Posty w mediach społecznościowych
- Infografika
- Zdjęcia
- Wideo
- Podcast
Czym NIE jest content marketing
Warto w tym miejscu zwrócić uwagę, że marketing treści nie jest równoznaczny z treściami promocyjnymi. Wszechobecne reklamy powodują, że odbiorcy obojętnie podchodzą do treści reklamowych, ale dużo chętniej korzystają z wartości edukacyjnych zawartych w recenzjach, opisach czy wpisach blogowych. Nie chcemy jednak wyłącznie edukować naszych potencjalnych odbiorców. Pewne treści promocyjne muszą się pojawić i możemy przyjąć zasadę opierającą się na następujących założeniach: 80% treści edukacyjnej i 20% treści promocyjnej. Nie chcemy przecież sytuacji, w której świetnie wyedukujemy klienta, a zakupu dokona gdzieś indziej.
Dlaczego content marketing jest ważny dla Twojej firmy?

Posługując się lejkiem sprzedażowym, content marketing wykorzystuje pierwsze dwa etapy procesu zakupu. Podnoszona jest świadomość konsumentów na temat produktu, którego nigdy wcześniej nie brali pod uwagę. Tradycyjna reklama i marketing są świetne, jeśli chodzi o pozostałe etapy.
Gdy internauci kierują się do wyszukiwarek to oznacza, że poszukują rozwiązania jakiegoś problemu lub chcą zaspokoić swoje potrzeby. Kiedy trafiają na witrynę zwierającą dobry content w pełni zaspokajający głód ich wiedzy, wtedy nabierają zaufania i traktują Cię jak specjalistę w swojej dziedzinie. To sprawia, że w kolejnym kroku chcą poznać Ciebie i oferowane przez Ciebie produkty. Zbudowaliśmy świadomość naszego odbiorcy i zainteresowaliśmy go naszą osobą oraz naszymi produktami. To nie jest jeszcze koniec procesu zakupowego, ale zwracamy uwagę jak ogromnym wsparciem dla naszej działalności jest odpowiednio dobrana strategia związana z marketingiem treści.
Content marketing zapewnia również dodatkowe korzyści, ponieważ może obsługiwać różne kanały marketingu online. Zapewnia dodatkową treść do wykorzystania w mediach społecznościowych i wspomaga działania SEO.
Zalety content marketingu
Kiedy już przedstawiliśmy, czym jest content marketing i dlaczego jest tak ważny dla Twojego biznesu, warto również wypunktować jego najważniejsze zalety:
- Najlepszy sposób na dotarcie do odbiorców docelowych, oferując im trafne i wysokiej jakości treści nie angażując przy tym dużego budżetu;
- Umożliwia przekazywanie wartości jakimi kieruje się marka;
- Pomaga przyciągać i zatrzymywać potencjalnych klientów w sieciach społecznościowych oraz angażuje odbiorców do dyskusji;
- Doskonała technika do poprawy pozycjonowania witryny. Tworzenie artykułów i treści, które są odpowiednie dla odbiorców, dzięki zastosowaniu technik SEO, pomagają poprawić Twój wygląd w pierwszych kilku wynikach wyszukiwania w Google.
Dlaczego content marketing jest skuteczny
Dobrze dobrana strategia marketingu treści umożliwia utrzymywanie relacji z klientami na bieżąco. Oznacza to, że możesz z nimi współpracować codziennie. Content marketing pozwala utrzymać ciągłe zaangażowanie odbiorców, ponieważ regularnie dostarczasz im informacyjne i inspirujące treści. Tradycyjna reklama promocyjna zwiększa zaangażowanie i sprzedaż, lecz tylko wtedy gdy prowadzisz kampanię. Po jej zakończeniu liczba zaangażowanych użytkowników pikuje w dół.
Marketing treści to rozwiązanie dla Twojej firmy
W content marketingu jakość oferowanych treści decyduje o poziomie Twojego sukcesu. Marketing treści nie powinien być kwestią przypadku dlatego zespół ITMI tworzy efektywne kampanie content marketingowe i tworzy kreatywne treści, które z pewnością zauważą Twoi klienci. Stworzone przez nas treści w pełni zaangażują Twoich odbiorców i prowadzą do decyzji zakupowej. Tworzenie treści wspieramy mechanizmami SEO, zwiększając widoczność w wyszukiwarce Google dzięki trafnie dobranym słowom kluczowym.
Jeśli chcesz dotrzeć do potencjalnych klientów poprzez wartościowy content, zapraszamy do kontaktu.